- Izolatory ceramiczne i ceramika techniczna: rewolucja w wysokotemperaturowych zastosowaniach
- Sieczki dla koni – dlaczego warto wprowadzić je do diety Twojego konia?
- Personalizacja opakowań z nadrukiem: Jak wyróżnić swój produkt?
- Odkryj klucz do nauki języków z Matfel.pl - słowniki polsko-norweskie i polsko-czeskie
- Wpływ polityki handlowej na ceny surowców na giełdzie
Czym jest assistance i kiedy z niego skorzystasz?
W naszym kraju kupno ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) jest obligatoryjne. Jednak assistance to usługa dodatkowa w ramach wykupionego OC, albo AutoCasco. Czy warto dopłacić do lepszego jej wariantu i kiedy tak naprawdę z niej skorzystasz?
W jakiej sytuacji działa ubezpieczenie assistance?
Rodzaj pomocy, jaki gwarantuje ubezpieczyciel w ramach zawartego ubezpieczenia zawsze określony jest w umowie. W większości przypadków korzystamy głównie z pomocy technicznej – jest to pomoc drogowa związana z uruchomieniem silnika, holowaniem czy zapewnienie auta zastępczego. W ofercie często znajdują się jednak warianty pomocy medycznej (dla ubezpieczającego i jego rodziny) oraz informacyjnej (informacja na temat najbliższej stacji paliw itp.).
W zdecydowanej większości przypadków infolinie ubezpieczalni działają 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu (także w święta). Coraz częściej oferują oni także dedykowane aplikacje do zgłaszania zdarzeń na drodze i wzywania pomocy. Z tego względu nawet jeśli sytuacja wyda nam się wyjątkowo beznadziejna, posiadając odpowiednią polisę nie będziemy mieli powodu do obaw.
Assistance z OC i z AutoCasco
Tego typu ubezpieczenie jest albo dołączane do obowiązkowego OC, albo opcjonalnego AC. Z oczywistych względów assistance przy OC jest usługą bardzo mocno ograniczoną – dotyczy wyłącznie wypadków, albo limity holowań są śmiesznie niskie (100-200 km rocznie, tylko w kraju).
Zdecydowanie szerszy wachlarz opcji oferuje ubezpieczenie w ramach AutoCasco, które bardzo często zapewnia kierowcy (rzecz jasna w zależności od wykupionej opcji) pomoc w pełnym zakresie – w tym auto zastępcze.
Najdroższe warianty ubezpieczycieli często oferują nawet takie udogodnienia jak opieka nad dziećmi i/lub zwierzętami jeśli wymagana będzie hospitalizacja, czy transport ze szpitala do domu (oczywiście warunkowo – jeśli hospitalizacja trwa minimum 5 dni). Ponadto w większości przypadków najdroższe opcje to laweta bez limitu kilometrów w kraju czy transport samochodów w wybrane przez nas miejsce.
Na co uważać podpisując umowę?
Tak jak w przypadku każdej umowy ubezpieczeniowej czy gwarancyjnej najważniejszym dokumentem są Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU). To właśnie w OWU znajdziesz informacje na temat jego jak zgłaszać zdarzenia na drodze, jakie są limity świadczonych usług, a także wszelkiego rodzaju wyłączenia i informacje na temat możliwości składania reklamacji.
Najbezpieczniejsze będzie porównanie OWU kilku różnych ubezpieczycieli i wybranie tej firmy, która daje ubezpieczającemu najlepsze warunki – na przykład pod względem limitów holowania czy naprawy na miejscu oraz ilości wyłączeń odpowiedzialności.
Jeśli często podróżujesz za granicą, warto też spojrzeć na limity obowiązuje między innymi na terenie Unii Europejskiej. Możesz także dowiedzieć się czy wybrany ubezpieczyciel oferuje usługi profesjonalnego tłumacza na wypadek konieczności porozumiewania się w nieznanym języku na miejscu wypadku/awarii.